BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

M8 – TERJEMAHAN TWITTER

1. Teks Asal


Terjemahan

Bagaimana anda boleh kekal positif dalam dunia yang benar-benar suram di luar sana? Mari kita mengakuinya. Kadang-kadang boleh menjadi agak sukar. Tetapi intinya adalah: anda harus selalu berterima kasih kepada Yang Mahakuasa atas apa yang anda miliki dan mempercayai Dia untuk semua keperluan anda. Jangan pernah meragui apa yang Dia boleh lakukan!


2. Teks Asal

Terjemahan

Rahsiakan beberapa perkara antara anda & Yang Mahakuasa. Ada beberapa perkara yang anda perlukan hanya untuk mempercayai Dia sahaja! Ingat, tidak semua orang perlu tahu apa yang anda lakukan, apa yang berlaku dalam hidup anda dan lain-lain. Semakin kurang orang yang mengetahui tentang anda, semakin baik. Privasi adalah hak milik yang berharga!

3. Teks Asal

Terjemahan

Hidup adalah proses. Anda tidak dapat melakukan perjalanan sembarangan dan berharap dapat muncul di puncak. Walaupun anda mungkin tidak menyukai apa yang anda lalui sekarang, perjuangan anda mempersiapkan anda ke tahap seterusnya. Ikuti cobaan yang sesuai dengan anda. Percayalah kepada Yang Maha Kuasa untuk menjadi Pemandu & Pelindung anda!

4. Teks Asal

Terjemahan

Ada beberapa yang misi dalam hidupnya adalah mengkritik, membenci & mencari perkara yang negatif. Mereka sama sekali tidak memberi nilai bagi hidup anda. Berhenti membimbangkan mereka. Jangan biarkan mereka mengetepikan anda dari tujuan sebenar anda. Biarkan Yang Mahakuasa menangani mereka. Fokus pada mereka yang mempunyai kesan positif!

5. Teks Asal

Terjemahan

Sekiranya anda ragu-ragu bahawa anda akan berjaya melalui percubaan anda, lihat kembali dan lihatlah bagaimana Yang Mahakuasa telah mengasihi anda dan memberkati anda dengan begitu banyak. Ketahui bahawa ia tidak berlaku secara tidak sengaja. Dia merancangnya dengan teliti untuk anda. Jangan anggap remeh. Bersyukurlah kepadaNya atas segala kebaikan.





Kehadiran Minggu 8




Comments

Popular posts from this blog

BBN3402SATU2020: MINGGU6 UJARAN CLEAN

BBN3402SATU2020: MINGGU10 RESEPI(2)